KOLEJNA EDYCJA KONGRESU PROFESJONALISTÓW PUBLIC RELATIONS 2019
Jak co roku Agencja Managerska VIP for You objęła patronatem medialnym to wyjątkowe wydarzenie.
W dniach 25-26 kwietnia 2019 roku odbędzie się już XIX edycja wydarzenia. Temat przewodni najbliższego Kongresu to „Social media, Influencerzy i zabezpieczenie kryzysowe”.
Komunikacja w erze nowych mediów dostarczyła nam wiele możliwości, m.in.: przekazywania informacji w czasie rzeczywistym, szybkości ich rozpowszechniania, a także zmniejszenia dystansu pomiędzy nadawcą a odbiorcą wiadomości.
Większość firm posiada swoje oficjalne profile w mediach społecznościowych, na których dzieli się ze swoimi klientami nowościami, informacjami o promocjach, organizowanych wydarzeniach czy po prostu wiadomościami z życia firmy. Chcąc zwiększyć swoją rozpoznawalność marki coraz częściej decydują się także na współpracę z influencerami. Obecnie stało się to niejako warunkiem koniecznym do utrzymania pozycji na rynku.
Warto jednak pamiętać, że działania w sieci należy prowadzić bardzo uważnie i według ścisłe przemyślanej strategii. O kryzys w social mediach nie jest trudno. Wystarczy jeden niefortunny wpis czy wypowiedź, których skutki marka może odczuwać przez długi czas, mierząc się z falą krytyki, odejść klientów czy partnerów.
To właśnie m.in: o zaletach wynikających ze współpracy z influencerami, a także technikach i metodach reagowania w sytuacjach kryzysowych ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych będziemy rozmawiać podczas najbliższej edycji Kongresu PR. Drugiego dnia uczestnicy będą mogli wziąć udział również w warsztatach.
Organizatorem XIX edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest portal internetowy i wydawnictwo Newsline Sp. z o.o.
W ubiegłym roku prawie 80% marek zrealizowało kampanie marketingowe z udziałem influencerów. Influencer marketing staje się nie tylko wartościowym elementem kampanii promocyjnych, ale również narzędziem perswazji. „Social media, influencerzy i zabezpieczenie kryzysowe” to temat przewodni XIX Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się w Rzeszowie 25 i 26 kwietnia 2019 roku. Zaproszeni prelegenci będą dyskutować o tym czy influencerzy są dla reklamy i promocji tym, czym niegdyś gwiazdy filmowe oraz w jaki sposób skutecznie z nimi współpracować.
Według raportu Launchmetrics podsumowującego badanie znaczenia i wypływu influencerów, 90% profesjonalistów związanych z marketingiem i PR uważa, że influencer marketing jest skuteczny w aspekcie generowania świadomości brandu oraz przyczynia się do zwiększenia sprzedaży. W dzisiejszych czasach standardowa reklama nie jest już wystarczająco skuteczna, bowiem odbiorcy przejęli kontrolę nad treściami, które do nich docierają. Według raportu OnAudience z 2017 roku prawie 46% internautów w Polsce ma zainstalowane aplikacje blokujące reklamy, które skutecznie ograniczają ich widoczność. W tym wypadku niezastąpieni są influencerzy – odbiorcy są bardziej skłonni poświęcić chwilę uwagi informacjom prezentowanym przez ich autorytety.
– Kiedy 19 lat temu organizowaliśmy pierwszy Kongres Public Relations nikt nie znał słowa „influencer” oraz nie spodziewał się tak szybkiego i dużego wzrostu ich popularności. Ten stosunkowo nowy trend tak silnie zagnieździł się w świadomości odbiorców, ale również marketingowców, że nie jestem w stanie wyobrazić sobie przyszłości PR, reklamy i marketingu bez influencerów – ocenia Dariusz Tworzydło, Uniwersytet Warszawski, EXACTO sp. z o.o., organizator Kongresu. – Kiedyś tego typu działalność była postrzegana jako hobby, a dzisiaj może to być sposób na życie. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się poruszyć ten temat na najbliższym Kongresie Profesjonalistów Public Relations.
Influencerów w Polsce będzie coraz więcej i już dzisiaj warto zdobywać niezbędną wiedzę ułatwiającą współpracę z nimi w przyszłości, dlatego też organizatorzy Kongresu dostrzegają potrzebę wymiany doświadczeń i zalecanych praktyk w tym zakresie. XIX edycja tego wydarzenia oferuje nie tylko prelekcje wygłaszane przez ekspertów branży, ale również praktyczne warsztaty. 25 i 26 kwietnia 2019 r. prelegenci i goście Kongresu będą rozmawiać m.in. o skuteczności influencer marketingu, efektywnych działaniach social media oraz zarządzaniu kryzysem wizerunkowym w organizacjach.
Według raportu B(v)log Power opublikowanego przez Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów, influencerzy ze swoim przekazem docierają do ponad 11 milionów użytkowników social mediów. Dla 25% internautów blogi i vlogi to źródło zaufanej informacji zakupowej, a ponad 1/3 badanych pod wpływem treści zamieszczonych na blogu lub vlogu zrezygnowała z zakupu konkretnego produktu. Te dane potwierdza również Ryan Socach, Managing Director Mediakraft TV oraz jeden z prelegentów tegorocznej edycji Kongresu. – Na rynku widoczny jest silny trend zmierzający do szerszego wykorzystania influencerów. Marki i marketerzy dostrzegają, że coraz bardziej liczy się jakość treści – kluczem do skutecznych działań promocyjnych jest właściwy dobór twórców. W 2019 roku budżety wydawane na współpracę influencerami na pewno wzrosną – mówi Ryan, twórca kanału Kult America, na co dzień współpracujący z influencerami.
Pomiędzy mediami społecznościowymi a influencerami istnieje dziś nierozerwalna zależność. Influencer marketing rozwija się w bardzo szybkim tempie, a kluczowe marki coraz chętniej i pewniej z niego korzystają. Tegoroczna edycja Kongresu to szansa na lepsze poznanie zasad współpracy marek z influencerami oraz na wykorzystanie zdobytych informacji we własnych kampaniach marketingowych.
Agencja Managerska VIP for You, jako partner wydarzenia, aktywnie uczestniczy w procesie promowania i informowania o tak ważnej w naszych czasach branży PR i samym kongresie.
Patronat medialny nad tegorocznym Kongresem objęli również: Fundacja Managerska Creative, Interdyscyplinarne Czasopismo Naukowe Rynek-Społeczeństwo-Kultura.
Comments are closed.