Relacja z Kongresu Profesjonalistów PR 2018

Jak co roku Agencja Managerska VIP for You objęła patronatem medialnym to wyjątkowe wydarzenie.

Kongres Profesjonalistów Public Relations w tym roku stał się dorosły 😉

Jubileuszowa – 18. edycja Kongresu tradycyjnie rozpoczęła się od prelekcji Adama Łaszyna – prezesa zarządu Alert Media Communications, który w wystąpieniu przedstawił subiektywny ranking trendów mających największy wpływ na kształt branży public relations w ostatnim roku. Wśród najważniejszych zjawisk wymienił m.in. mikroinfluencerów, akcję #metoo, aferę z Cambridge Analytica, rozwój tzw. czarnego PRu czy kryzys wizerunkowy marki Tiger.

Prelegenci podczas wydarzenia poświęcili wiele uwagi kwestiom związanym z prewencją kryzysową. Zgodnie twierdzili, że zdecydowanie lepiej nie dopuścić do sytuacji kryzysowej niż się z nią zmagać. Ważnymi procedurami pozwalającymi na uniknięcie kryzysu są m.in. monitoring mediów społecznościowych, wsłuchiwanie się w głosy pracowników, śledzenie komentarzy pod artykułami oraz utrzymywanie dobrych relacji z dziennikarzami, także tymi działającymi na szczeblu lokalnym.

źródło: http://kongresprofesjonalistow.pl/relacja-2018/

Podczas Kongresu wystąpili m.in. Michał Zalewski – rzecznik prasowy Krakowskiego Biura Festiwalowego, opowiadając o tym co można zyskać na kryzysie marki i jak na nim „wygrać”, Damian Ziąber – Public Relations Manager i rzecznik Prasowy Prudential Polska z prelekcją na temat „Kryzysy 2018+, czyli z jakimi kryzysami zmierzą się organizacje i specjaliści od komunikacji w nadchodzącej przyszłości.”
O sytuacji permanentnego kryzysu mówili również Anna Nawrocka-Tełewiak oraz Bartłomiej Tełewiak – organizatorzy Young Arts Festiwal.

Lista prelegentów kongresu warta jest przeglądnięcia: http://kongresprofesjonalistow.pl/prelegenci-2018/

W trakcie drugiego dnia kongresu odbył się wykład oraz debata zorganizowana przez ORANGE Polska o tym, jak skutecznie prowadzić działania w mediach społecznościowych. Istotnymi elementami były także warsztaty przeprowadzone przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów oraz Fundację internetPR.pl

Również drugiego dnia kongresu odbyła się sesja naukowa pt. „Kryzys wizerunkowy i media”, zorganizowana przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Poruszono podczas niej m.in. tematy związane z trwałością i wiarygodnością kryzysów w mediach społecznościowych, fake newsami i zagrożeniami jakie niosą, sposobami przedstawiania PR w polskich tygodnikach, mediami IV RP, etycznymi standardami branży PR, problemami w komunikacji administracji samorządowej z mediami czy badaniami satysfakcji klientów jako elementem wsparcia wizerunkowego.

Agencja Managerska VIP for You, jako partner wydarzenia, aktywnie uczestniczyła w procesie promowania i informowania o tak ważnej w naszych czasach branży PR i samym kongresie.

Patronat medialny nad tegorocznym Kongresem objęli również: Fundacja Managerska Creative, Interdyscyplinarne Czasopismo Naukowe Rynek-Społeczeństwo-Kultura oraz Portal Informacyjny Opowiecie.info objęli to wydarzenie Patronatem medialnym.

Już dziś możemy zaprosić na przyszłoroczny kongres Profesjonalistów PR – jak zwykle w kwietniu.