Instytut Urody Karolina Kus-Banasik
INSTYTUT URODY KAROLINA KUS-BANASIK
Gabinet kosmetologii
Jednym ze stałych czynników sukcesu każdego przedsiębiorcy jest rozwój. Najlepiej, by był to rozwój świadomy, choć czasami dążymy do zmiany na lepsze intuicyjnie, lecz nieświadomie. Czy ta różnica jest ważna? Oczywiście. Jednak niezależnie od wiedzy o naszych potrzebach, marzeniach, planach, ważnym jest podążanie za rozwojem naszych klientów.
Tak właśnie czyni właścicielka marki „Instytut Urody Karolina Kus-Banasik” stawiając na budowę profesjonalnego wizerunku i budując jednocześnie swój Personal Branding. Prowadząc swój gabinet kosmetyczny od kilku lat, funkcjonowała pod innym szyldem, w innym miejscu i pod inną nazwą. Nabierając wciąż nowych umiejętności, zwiększając zakres usług, rozwijając kompetencje i umiejętności swoje oraz współpracowników, spełniała najważniejszą w biznesie funkcję – dbała o zadowolenie klienta – m.in. poprzez wysokiej jakości obsługę.
Marketing szeptany to doskonała strategia, jednak każdy klient potrzebuje potwierdzenia swoich wyobrażeń o marce i uwiarygodnienia poziomu otrzymywanych usług czy jakości produktu. To potwierdzenie daje nam właśnie wizerunek, którego ważną częścią jest obraz i hasło reklamowe. Większość z nas myśli obrazami, to one są pierwszym wrażeniem, które wiąże się z emocjami i pozycjonuje w umyśle każdą z marek.
METAMORFOZA LOGO
Tym razem to nie w gabinecie kosmetycznym zmieniano wizerunek klientek, ale my zmieniliśmy wizerunek gabinetu. Potrzebna była kompleksowa zmiana wizualizacji, zgodnie z kierunkiem rozwoju i strategią marketingową.
Wygląd logo to pierwszy krok w tworzeniu wizerunku firmy, dlatego to właśnie od niego zaczęliśmy prace nad nową identyfikacją. Istotnymi założeniami były: nowoczesność, estetyka, jakość, elegancja, prostota.
Bazując na tych priorytetach przygotowaliśmy hasło, które współgra zarówno z nowym wizerunkiem, jak i z wartościami, którymi kieruje się właścicielka marki:
KOSMETOLOGIA NA NAJWYŻSZYM POZIOME
Kompleksowa identyfikacja wizualna oprócz słów kluczowych musiała obejmować emocje, których klientki i klienci gabinetu powinni doświadczyć w zetknięciu się z marką. Ważne było poczucie komfortu, bogactwa, odprężenia, przyjemności połączonej z efektem poprawy, możliwości oderwania się od codzienności. Niezwykle istotne było też holistyczne podejście właścicielki marki do świadczonych przez nią usług.
IDENTYFIKACJA WIZUALNA
Dla Instytutu Urody przygotowane zostały kompleksowe materiały graficzne i marketingowe – od logo przez wizytówki, papier firmowy, szablon prezentacji, ulotki, folder, cennik, pieczątkę, roll-up, vouchery. Przygotowana została także strona internetowa. Niezbędne w komunikacji z klientami są mailingi i portale społecznościowe, do których przygotowaliśmy szablony i filmy wizerunkowe oraz intra.
Wszystkie elementy layoutu określone zostały w księdze identyfikacji wizualnej.
POLIGRAFIA
Każda klientka i klient powinni mieć pod ręką dane kontaktowe gabinetu, miejsce do zapisania terminu zabiegu, coś do poczytania oczekując na wizytę oraz voucher, który może być wspaniałym prezentem dla przyjaciół czy znajomych. W skrócie - zadbaliśmy o wszystkie poligraficzne potrzeby klientów Instytutu Urody.
Zostały stworzone takie materiały jak: wizytówki z możliwością zanotowania terminu, Voucher – Podarunek Urody (zarówno dla Pań, jak i dedykowany Panom). Recepta Urody – czyli karta klienta z opisem cery, proponowanymi zabiegami, jak i uwagami dotyczącymi pielęgnacji skóry indywidualnie dla każdej klientki salonu. Kompleksowe materiały ukazują jak ważne dla firmy jest zadowolenie klienta i obsługa na najwyższym poziomie.
Na tak skoncentrowanym rynku jak rynek urody, wyróżnienie konkretnego salonu kosmetycznego jest istotne, by zapewnić mu stały dopływ nowych klientów oraz gwarantować lojalność obecnych. Właśnie dlatego promocja i spójność wizualna są takie ważne. Stworzyliśmy materiały reklamujące aktualne promocje i zabiegi.
NIE TYLKO WNĘTRZE SIĘ LICZY
Przygotowując strategię zmiany wizerunku marki nie można poprzestać tylko na materiałach graficznych – szczególnie na rynku usług kosmetycznych ważne jest marketingowe budowanie doświadczeń u klientów, również poprzez odczucia związane z wizytą we wnętrzach salonu. Dbając o spójność przekazu marki uwzględniliśmy zarówno wygląd zewnętrzny, jak i wnętrza gabinetu. Pojawiły się nowy kaseton zewnętrzny oraz oklejenie okien i drzwi, które prezentuje ofertę Instytutu. Nad recepcją zawisł piękny logotyp oddający całą elegancję i luksus salonu, natomiast w gabinetach można odnaleźć inspirujące cytaty i zdjęcia nawiązujące do piękna istoty ludzkiej i wpływające na samopoczucie klientów.
ALE TO NIE WSZYSTKO
Oprócz intra wykorzystywanego do promocji marki w sieci powstanie również film promujący salon. Na podstawie przygotowanego przez nas scenariusza, prócz profesjonalnego nagrania powstanie sesja zdjęciowa promująca gabinet. Będziemy się mogli również pochwalić całym procesem montażowym i post produkcją.
Comments are closed.